۰۱۷-۳۲۵۲۶۳۲۶
mftgorganbranch@gmail.com

طراحی لباس چیست؟

یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
طراحی لباس چیست؟

طراحی لباس چیست

طراح لباس با شناخت نیاز مشتریان و هنری که آموخته تلاش خود را برای کشیدن یک ایده ذهنی از لباس متمرکز می سازد و بعد از کشیدن طرح با شناختی که از انواع پارچه دارد پارچه مورد نیاز برای ایده خود را تعیین و با علم مولاژ الگوهای اصلی لباس را بیرون می آورد و سپس برای دوخت، آن را به خیاط و چرخ کارمی سپارد.البته وابسته به علاقه طراح به دوخت و مراحل اجرایی ،دوخت نیز می تواند توسط خود طراح انجام شود ولی در حالت معمول این کار وظیفه طراح نیست.

<h۳>بازار کار طراحی لباس

از لحاظ استراتژی با توجه به وجود جمعیت جوان و مشتاق شیک پوشی در ایران این شغل در حال حاضر از شغل های پردرآمد محسوب می گردد که البته آینده روشنتری برای آن پیشبینی می گردد.از نکات دیگر در مورد شغل طراحی لباس می توان به ویژگی فرد محور بودن آن اشاره کرد. برای کار در این رشته نیاز به سرمایه اولیه نیست و توان شخصی طراح نقش اول و آخر را بازی می کند.

 

صنعت مد از دیرباز حرفه ای پر رونق و قابل توجه در جوامع مختلف بوده است.امروزه حرفه طراحی لباس به عنوان یکی از مشاغل مورد نیاز در بسیاری از کشور ها اعلام و کشورهای مختلف همچون کانادا ، آمریکا ، استرالیا و … همواره از طریق سفارت های خود در کشور ها آماده جذب طراحان لباس در صنایع پوشاک خود هستند.
طراحان ایرانی می توانند بعد از آموزش در مجتمع فنی تهران برای پذیرش در این مشاغل به سفارت کشور های مد نظر مراجعه نمایند.